Η ιστορία της χρονομηχανής

Αν είμαι σίγουρος για ένα πράγμα, είναι ότι δεν έχω πολύ χρόνο μπροστά μου. Ίσως γύρω στις 3 με 4 μέρες. Με ψάχνει η Επιτροπή. Η χρονομηχανή έχει αρχίσει ήδη να δημιουργεί ρωγμές στον ιστό της πραγματικότητας – όπως κάθε φορά που κάποιος τη χρησιμοποιεί. Στην αρχή είναι ελάχιστες, σχεδόν απροσδιόριστες, όπως εκείνη η γάτα που είδα προχθές να περνάει ανεμπόδιστη απο το συρματόπλεγμα του κήπου μου.

Πρέπει να ξέρεις τι να προσέξεις για να καταλάβεις τις ρωγμές. Εγώ ξέρω πολύ καλά, γιατί ήμουν στην ομάδα που σχεδίασε τη χρονομηχανή. Είναι πολύ διαφορετικό από ο,τι νομίζετε – θα πρέπει να ξεχάστε τις υπερχορδές και τα κβαντικά φαινόμενα και τις χωροχρονικές διαστολές, και ο,τι άλλο ίσως έχετε διαβάσει σ’αυτά τα φτηνά διηγήματα επιστημονικής φαντασίας. Δε θα σας φορτώσω με τεχνικές λεπτομέρειες, πάντως το βασικό φαινόμενο έχει να κάνει με κάτι που παρατηρήθηκε πρώτη φορά κατά τη μελέτη των βιοχημικών διαδικασιών του μεταβολισμού στα μαρούλια.

Τα μαρούλια ήταν το θέμα της διδακτορικής μου διατριβής την εποχή εκείνη, και ήταν ακριβώς ο λόγος για τον οποίο τράβηξα την προσοχή της Επιτροπής 69, η οποία και με προσέλαβε, αρχικά ως εξωτερικό συνεργάτη και ύστερα με αποκλειστική σύμβαση εργασίας, αφού με έβαλαν να υπογράψω ένα πακέτο με συμφωνίες μη αποκάλυψης, σχεδόν τόσο παχύ όσο ένας τηλεφωνικός κατάλογος.

Συμφωνίες που όπως θα έχετε μαντέψει ως τώρα, αποφάσισα να παραβιάσω, καθιστώντας μάλλον αβέβαιη κάθε πιθανότητα μελλοντικής εργασιακής μου απασχόλησης στην Επιτροπή 69, και ενδεχομένως θέτοντας σε κίνδυνο και την ίδια μου τη ζωή. Η Επιτροπή 69 έχει καταλάβει ότι κάτι σκαρώνω, και ήδη έχει μπει στην διαδικασία να εξαφανίσει τα δεδομένα που θα μπορούσαν να με κάνουν να αποκαλύψω την ύπαρξη της, όπως έχει κάνει και άλλες φόρες στο παρελθόν – κάθε φορά που κινδύνεψε να αποκαλυφθεί η ύπαρξη της χρονομηχανής, η να δημοσιευτούν στοιχεία που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην κατασκευή μας δεύτερης.

Η Επιτροπή 69 ονομάστηκε έτσι επειδή ιδρύθηκε αμέσως μετά από την Επιτροπή 68, που ασχολείται με τον πολεοδομικό κανονισμό, και λίγο πριν τη δημιουργία της Επιτροπής 70 που έχει κάτι να κάνει με γάτες – δεν ξέρω τι ακριβώς, το μόνο που γνωρίζω είναι ότι τα γραφεία μας στεγάζονται στο ίδιο ασήμαντο γκρίζο κτίριο του Υπουργείου. Δεν έχει σημασία ποιανού Υπουργείου., σημασία έχει ότι είναι μια καλολαδωμένη ομάδα γραφειοκρατών, τεχνικών και επιστημόνων, που είναι επιφορτισμένη με μια δουλειά – τη μελέτη, ανάπτυξη, και λειτουργία της χρονομηχανής.

Στην αρχή το όλο πράγμα δούλεψε καλά. Τα πρώτα 10 χρόνια μετά την εφεύρεση της χρονομηχανής. αναλώθηκαν στο να λυθούν όλα εκείνα τα ηλίθια προβλήματα για τα οποία έχετε διαβάσει όλοι σας, του είδους «τι θα γίνει αν γυρίσω στο παρελθόν και σκοτώσω τον παππού μου», εκείνες οι περίεργες συγγενικές σχέσεις που δημιουργούνται όταν κάνεις σεξ με την προ-γιαγιά σου πριν από τον προπάππο σου, κτλ κτλ. Μικρά patches στην ουσία, τίποτε σημαντικό.

Το μεγαλύτερο κομμάτι της δουλειάς μας από κει και πέρα αναλώθηκε στην προπαγάνδα, με μικρότερη η μεγαλύτερη επιτυχία. Όπως εκείνη τη φορά που η Επιτροπή 42, για την ενίσχυση του εμπορίου, μας ζήτησε να κάνουμε κάτι για την πτώση της παραγωγής σαπουνιού και την μείωση ζήτησης φούρνων στη Γερμανία, τα κύρια γεγονότα που οδήγησαν στην διεθνή οικονομική κρίση του 1950 και τελικά έπεισαν την επιτροπή να κάνει μια παρέμβαση στο παρελθόν.

Σπανίως κάνουμε πολύ σημαντικές αλλαγές στην πραγματικότητα, επειδή αυτές είναι ικανές να επηρεάσουν το μέλλον με μάλλον απρόβλεπτα αποτελέσματα, όπως εκείνη η εξαφάνιση του Έλβις που διαμόρφωσε όλη τη μουσική βιομηχανία όπως την γνωρίζετε σήμερα, και καλύτερα να μη μιλήσουμε για την κομμωτική.

Το όλο πρόβλημα ξεκίνησε όταν οι περικοπές προϋπολογισμού του Υπουργείου οδήγησαν στην απορρόφηση της Επιτροπής 70, εκείνη για τις γάτες, από την Επιτροπή 69. Βλέπετε, για λόγους ευκολίας, οι υπεύθυνοι του Υπουργείου αποφάσισαν να κάνουν τις συγχωνεύσεις με αριθμητική σειρά. Το αποτέλεσμα είναι ότι σήμερα η Επιτροπή 69 ελέγχεται από ένα τσούρμο γραφειοκράτες που πάσχουν από μία σχεδόν θρησκευτική εμμονή με τις γάτες.

Αν δεν το πιστεύετε, μια ματιά στις παρεμβάσεις που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στο Internet θα σας πείσει. Η κλασσική στρατηγική προπαγάνδας της Επιτροπής περιλάμβανε συνήθως την αντικατάσταση του υλικού που η επιτροπή έκρινε επικίνδυνο με παραπλήσιο, αλλά όχι ακριβώς ίδιο, περιεχόμενο – για παράδειγμα, εκείνη η πρόταση με το οφθαλμόν αντί οφθαλμού σε κείνο το παλιό βιβλίο, που αρχικά δεν αναφερόταν σε μάτια. Ωστόσο, μετά τη συγχώνευση των επιτροπών, όλο το περιεχόμενο που κρίνεται πως πρέπει να απαλειφθεί, αντικαθίσταται μαζικά και αδιάκριτα με γάτες.

Μάλιστα με τη χαλάρωση των κανονισμών και την απόλυση της μισής υποεπιτροπής έλεγχου συνεπειών, οι παρεμβάσεις έχουν σχεδόν δεκαπλασιαστεί. Αυτή ήταν για μένα και η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι. Όταν ο προϊστάμενος μου μου ανέλυσε το σχέδιο της Επιτροπής για την κατάλυση της Μεγάλης Επανάστασης του 2038 με την δημιουργία, στο παρελθόν, εκείνου του site στο οποίο μπορούσε όλος ο πληθυσμός να ανταλλάσσει ελεύθερα φωτογραφίες από γάτες σε κάτι που ονομάζοταν τοίχος.

Συντομεύω. Νιώθω ότι ήδη ακούγεται από κάπου μακριά ένα γουργουρητό – είναι οι ρωγμές. στην πραγματικότητα για τις οποίες σας μίλησα στην αρχή. Δεν έχω πολύ χρόνο μπροστά μου, ίσως και λιγότερο από ότι είχα υπολογίσει αρχικά. Δεν είμαι σίγουρος για το τι θα κάνει ακριβώς η Επιτροπή. Από τη μέρα που υπέβαλα την παραίτηση μου, μου έχουν κλειδώσει όλους τους κωδικούς που μου επέτρεπαν να βλέπω τα λειτουργικά σχέδια που έχουν υποβληθεί στην Ομάδα Λειτουργίας για την μεταβολή του παρελθόντος – η του μέλλοντος.

Μου έχει απομείνει μόνο ένα backdoor στην ίδια τη χρονομηχανή., που θα το χρησιμοποιήσω δυο τελευταίες φόρες – τόσες απόμειναν. Μια για να γράψω το κείμενο που διαβάζετε αυτή τη στιγμή. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να το δει όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος. Ίσως, αν διαδοθεί αρκετά η πραγματική ιστορία της χρονομηχανής, ο κόσμος να μπορέσει να κάνει κάτι. Ελπίζω με τους μηχανισμούς προστασίας που έχω βάλει, να μην καταφέρουν να παραποιήσουν το κείμενο.

Και την τελευταία μου ευκαιρία να χρησιμοποιήσω την χρονομηχανή, θα την εκμεταλλευτώ για να εξαφανιστώ. Κάπου που δεν γνωρίζουν τι σημαίνει γάτα, ίσως η Επιτροπή 69 να μην μπορέσει να με αγγίξει τόσο εύκολα.

Πρέπει να τελειώσω. Είμαι σίγουρος ότι βρίσκονται πολύ κοντά. Νομίζω ότι άκουσα ένα νιαούρισμα. Οσο για τον Έλβις, μπορείτε να σταματήσετε να αναρωτιέστε. Η αλήθεια είναι πως η μουσική του ποτέ δεν άρεσε πραγματικά στις γάτες.


One Comment on “Η ιστορία της χρονομηχανής”

  1. Ο/Η George λέει:

    Πωπωωω
    ακόμα και στην Επιτροπή 69 με μπλοκάκι προσλαμβάνουν…


Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.